Snabba leveranser till hela sverige / Säkra betalningar genom www.klarna.com

Retur & reklamation

Retur & Reklamation

På allgrossist.se strävar vi efter att du som kund ska känna dig trygg och nöjd med dina inköp. Vi förstår att ibland kan saker bli fel, och därför har vi en tydlig policy för returer och reklamationer.

För privatpersoner erbjuder vi en ångerrätt på 14 dagar i enlighet med konsumentskyddslagen. Detta ger dig möjligheten att ångra ditt köp om produkten inte motsvarar dina förväntningar. Observera att varan ska vara oanvänd och i originalförpackning för att full återbetalning ska kunna ske.

För företagskunder gäller särskilda villkor. En retur ska meddelas till vår kundtjänst inom 4 dagar från mottagandet av varan. Produkten får inte ha använts och måste vara i ett skick som möjliggör vidare försäljning. Tänk på att en returkostnad tillkommer, vilken varierar beroende på storleken och mängden av de returnerade varorna.

I de fall där felet beror på oss hos allgrossist.se, exempelvis vid felleverans eller om du mottagit en defekt produkt, står vi självklart för returkostnaden. Det är viktigt att du reklamerar sådana händelser inom 4 dagars tidsram från det att du tagit emot varan.

Skulle din leverans drabbas av transportskador är det av yttersta vikt att du kontaktar oss omgående via [email protected] för snabb hantering av ärendet.

Vi vill även informera om att i händelse av Force Majeure, där oförutsedda och oöverkomliga händelser inträffar som ligger utanför vår kontroll – såsom naturkatastrofer, krig, strejker eller liknande – kan vi inte hållas ansvariga. Vi strävar dock alltid efter att lösa eventuella problem till din belåtenhet.

Vår ambition är att alltid leverera högklassiga produkter och service. Om du har några frågor eller behöver vägledning angående våra retur- och reklamationsprocesser, tveka inte att kontakta vår kundtjänst.